رهارها، تا این لحظه: 10 سال و 3 ماه و 7 روز سن داره

مادرانه هایم برای تو

تجربیات ماه دوم بچه داری

1393/2/8 10:33
نویسنده : پگاه
147 بازدید
اشتراک گذاری

کولیک:

این یه ماه من و همسری کلا درگیر دلدردای شدید رها بودیم. بعضی شبا واقعا حس میکردم کم آوردم

و حسابی گریه میکردم. رها تقریبا از 7 عصر شروع میکرد و تا 10 و 30 و گاهی 11 شب یه نفس گریه

میکرد. چیزی که در مورد این دردای طولانی یا همون کولیک نوزادی فهمیدم این بود که هیچ دارویی نداره

و فقط باید دوره اش بگذره تا خود بخود خوب شه. من کولیک ایز . پدی لاکت . گریپ میکسچر انگلیسی

و گل گریپ رو امتحان کردم اما هیچ کدوم تاثیر نداشت فقط گل گریپ شاید یه ذره توی کم شدن دردش

موثر بود.

چیزی که این مدت خیلی کمکم کرد و اگه نبود نمیدونم چیکار باید میکردم صدای سشوار بود!!! رها با

صدای ممتد سشوار آروم میشد و میخوابید. ماساژ شکم و پشتش هم موثر بود و آرومش میکرد.

مشکل دیگه ای که این مدت درگیرش بودم و هنوزم هستم یبوست شدید دخملی بود که با تجویز

دکترش هر روز بهش 2 قاشق غذا خوری شربت انجیر و روغن زیتون میدم که البته با وجود اون شکمش

هر 5 روز یکبار کار میکنه.

حموم بردن هم توی آروم شدن نینی موثره و من خیلی از این راهکار استفاده کردم.

اگر امکانشو داشته باشین ماشین سواری بهترین راه آروم شدن نینیه تا ماشین حرکت کنه نینی

سریع میخوابه.

دمای اتاق:

من کلا همیشه یه زیر دکمه دار آستین کوتاه از زیر و یه مانتو یا سرهمی از رو میپوشوندمش دمای

اتاق هم تقریبا 26 یا 27 درجه بود. فقط وقتی حمومش میکردم یه کم بخاری رو زیادتر میکردم.

دمای 22 درجه که خونده بودم برای بچه مناسبه برای دخمل من سرد بود و دست و پاهای کوچیکش

سریع سرد سرد میشد. کلا باید دما جوری باشه که ما گرممون بشه چون نینی بدنش ظریفتره و

سریع دمای بدنشو از دست میده.

پوشک:

من تقریبا هر 5 تا 6 ساعت پوشک دخملی رو عوض میکنم و خدا رو شکر تا حالا هم نسوخته. کرم

محافظ هم فقط وازلین بچه فیروز میزنم که خیلی هم ارزونه. اگه ببینم یه کم قرمزه یا تحریک شده

کالاندولا شرکت دینه میزنم سریع خوب میشه. بعد از هر بار تعویض هم لازم نیست نینی رو بشورین

البته اگه فقط جیش کرده باشه. میشه فقط با یه دستمال کاغذی نمدار پاکش کنین. دستمال مرطوب

زیاد استفاده نکنین چون خودش باعث حساسیت میشه.

لباس: تجربه ی این ماه من این بود که حتما توی خرید لباس به اندازه کش کمر شلوارا دقت کنین

چون خیلی زود تنگ میشه و باعث بدتر شدن دلدرد نینی میشه.

ضمنا شلوارایی بخرین که پاچه داشته باشه چون اونایی که ساده ان سریع بالا میرن و پای نینی

لخت میمونه.

فعلا همینا دیگه! 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)